GEOGRAFIA E MUSEUS: proposta de diálogos

Authors

  • Fabrícia de Oliveira Santos Universidade Federal de Sergipe/Campus Prof. Alberto Carvalho/Departamento de Geografia

Keywords:

Geografia, Museus, Ensino

Abstract

O texto discute uma proposta de diálogos entre Geografia e Museus. Os diálogos são mediados através da execução de uma disciplina acadêmica no Curso de Licenciatura em Geografia. As interlocuções visam estimular a inclusão de conteúdos relativos aos museus como possibilidades de estudo sobre a produção do espaço geográfico, e de recurso pedagógico no ensino de Geografia. 

Palavras-chave

Geografia, Museus, Ensino.

 

GEOGRAPHY AND MUSEUMS: proposal for dialogues

Abstract

The article discusses a proposal for dialogues between Geography and Museums. The dialogues are mediated through of execution of an academic discipline in the degree course in Geography. The interlocutions intended the inclusion of contents related to museums to study possibilities for the production of geographical space, and pedagogical resource in the teaching of Geography.

Keywords

Geography, Museums, Teaching.


ISSN: 2236-3904

REVISTA BRASILEIRA DE EDUCAÇÃO EM GEOGRAFIA - RBEG

www.revistaedugeo.com.br - revistaedugeo@revistaedugeo.com.br

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Fabrícia de Oliveira Santos, Universidade Federal de Sergipe/Campus Prof. Alberto Carvalho/Departamento de Geografia

Departamento de Geografia/Área: Geografia Humana

Published

2017-01-25

How to Cite

de Oliveira Santos, F. (2017). GEOGRAFIA E MUSEUS: proposta de diálogos. Revista Brasileira De Educação Em Geografia, 6(12), 259–273. Retrieved from https://revistaedugeo.com.br/revistaedugeo/article/view/392

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.