CONTRIBUTION TO GEOGRAPHY TEACHING FROM A CAREER'S PATH:
won...? I won...!
DOI:
https://doi.org/10.46789/edugeo.v10i19.912Abstract
The text narrates my journey of thirty years in magistério since 1985, iniciating the career as literacy teacher for nine years, when in 1994 I started acting on ensino fundamental II and ensino médio. In 2000 I passed on public tender in Geography and History in Rede Estadual de São Paulo, leaving literacy and proceeding with teenagers. Still in 1999 I started the search about theoric-methological deepen, going to academical researches, with lato sensu especialization, then master’s degree, the second especialization and finally the doctorate’s degree, always taking literature and theoreticians that gave me support to getting through in knowledges about scholar geography and carthography teaching. It was three decades of constant researches and studies. Search from different authors in the field of education, geography teaching and school cartography, there’s no price to a public school teacher that leave São Paulo’s interior to a capital University seeking for researchers that could support her to getting through in her praxis and knowledge. That is my contribution to geography teaching and to brazilian education.
Keywords
Teaching career, Continuing education, Geography teaching, Scholar carthography
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Proposta de Aviso de Direito Autoral Creative Commons
1. Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade. Declaro, ainda, que uma vez publicado na Revista Brasileira de Educação em Geografia, o mesmo jamais será submetido por mim ou por qualquer um dos demais co-autores a qualquer outro periódico. E declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9609, de 19/02/98)
2. A Revista Brasileira de Educação em Geografia tambem segue a "Proposta de Política para Periódicos de Acesso Livre".
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).