THE CHILDREN ́S “LEITURAS DE MUNDO” IN CHILD EDUCATION:
a cutting of research on scientific papers
DOI:
https://doi.org/10.46789/edugeo.v10i19.696Abstract
This paper arose from the need to better understand how the notions of the field of Geography knowledge related to the idea of the relationships that the subject establishes with and in space have been worked on in early childhood education. Therefore, the study aims to discuss how researchers have produced their scientific publications in Geography developed in the areas of early childhood education, in order to allow reflections on the scientific publications already published on the subject. We use the qualitative research, which for Flick (2009, p. 20) "is of particular relevance to the study of social relations due to the pluralization of life spheres". In order to do so, we are based on the content analysis method proposed by Lawrence Bardin (2011), allowing us to analyze text and perceive similarities and differences between the analyzed contents. Thus, the study has shown that this is an expanding field of study, even tough, in order to improve the comprehension of this expansion, the research scope must reach different regions of Brazil. Moreover, such discussions need to be expanded to the various regions of our country. The study also demonstrated the need to better understand the role of geography in early childhood and how important it is to children for their world readings.
Keywords
Geography of Childhood, Child education, Geography
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Proposta de Aviso de Direito Autoral Creative Commons
1. Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade. Declaro, ainda, que uma vez publicado na Revista Brasileira de Educação em Geografia, o mesmo jamais será submetido por mim ou por qualquer um dos demais co-autores a qualquer outro periódico. E declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9609, de 19/02/98)
2. A Revista Brasileira de Educação em Geografia tambem segue a "Proposta de Política para Periódicos de Acesso Livre".
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).