Teaching socio-environmental problems for critical school practice

Authors

DOI:

https://doi.org/10.46789/edugeo.v15i25.1402

Keywords:

teaching, socio-environmental problems, critical training

Abstract

Launched in 2022, the book corresponds to a compilation of communications presented at the "I International Conference on Research and Teaching Innovation" held at the University of Valencia in March 2022. The work contains sixteen chapters separated into two parts. The first, entitled "The geographical contribution to the realization of citizens' rights" and the second, "The interpretation of the curriculum and the critical teaching of citizens' problems".

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Solange Francieli Vieira, Universidade Estadual do Centro-Oeste | Instituto Federal Catarinense

Solange Francieli Vieira é licenciada em Geografia pela Universidade Estadual do Centro-Oeste UNICENTRO (2005), é bacharel em Geografia pela Universidade Federal de Santa Catarina UFSC (2008) e mestre em Geografia pela Universidade Federal de Santa Catarina UFSC (2008). Desde 2011 é docente efetiva do Instituto Federal Catarinense (IFC – Campus Videira), onde atua como professora dos cursos de Ensino Médio Integrado, Graduação e Pós-Graduação. É doutora pelo Programa de Pós-Graduação em Geografia pela Universidade Estadual do Centro-Oeste, UNICENTRO, e realizou estágio de doutorado na Universitat de València (Espanha). É membro do grupo de pesquisa e extensão de Educação Geográfica e Cartografia para Escolares – EDUCARTGEO (Departamento de Geografia Unicentro), membro da Rede Latinoamericana de Investigadores em Didática da Geografia (Jovens Investigador) – REDLADGEO, membro do Núcleo de Ensino e Pesquisa em Educação Geográfica – NEPEG (UFG).

References

GARCÍA MONTEAGUDO, Diego; PALACIOS MENA, Nancy; RODRÍGUEZ, Liliana A.; FUSTER GARCÍA, Carlos (org). La enseñanza de problemas socio-ambientales para una práxis escolar crítica. Valencia: Naullibres, 2022. 279 p.

Published

2025-05-27

How to Cite

Vieira, S. F. V. (2025). Teaching socio-environmental problems for critical school practice. Revista Brasileira De Educação Em Geografia, 15(25), 05–12. https://doi.org/10.46789/edugeo.v15i25.1402