"A Geografia é uma disciplina difícil!"

recuperando episódios que nos desqualificam e endereçando um caminho para o reconhecimento da sofisticação intelectual

Authors

DOI:

https://doi.org/10.46789/edugeo.v13i23.1311

Keywords:

Conhecimento escolar, Banalização, Geografia, Escola

Abstract

The production of the article has as its central reflection the debate about the trivialization of school geographic knowledge. This discussion is built throughout our teaching trajectory in basic education and based on recent publications (SANTANA FILHO, 2010; ROQUE ASCENÇÃO & VALADÃO, 2017; STRAFORINI, 2018). With this, we evaluate the debate about disciplinary identity (GOMES, 2017; CAVALCANTI, 2019) as a possibility of reversing this finding and make our experience in the 7th grade of elementary school a demonstration of this position. Finally, we point out attentions that emerge from this reflection and that concern the teaching activity (construction of the class and the curricular program), the research activity (at school) and the importance of the school subject Geography.

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References

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Published

2023-10-05

How to Cite

Silva Junior, H. M. C. da. (2023). "A Geografia é uma disciplina difícil!": recuperando episódios que nos desqualificam e endereçando um caminho para o reconhecimento da sofisticação intelectual. Revista Brasileira De Educação Em Geografia, 13(23), 05–24. https://doi.org/10.46789/edugeo.v13i23.1311

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